 In conditiile in care oamenii devin tot mai atenti la aspectul practic
al masinilor, iar pretul devine un criteriu de baza in alegerea uneia,
producatorii incep sa se pregateasca pentru a veni in intampinarea
cererii. Si nu mai vorbim neaparat de fidelitatea fata de marca, pentru
ca atunci cand bugetul este redus, iar finantarea mai greu de obtinut,
clientii vor alege ce este mai avantajos pentru ei, fara sa se mai
gandeasca neaparat la imaginea de marca.
In
aceasta situatie, mai toata lumea se asteapta la o reorientare evidenta
a multor clienti catre masinile de clasa mica. Economice, relativ
spatioase pentru o familie nu prea numeroasa, din ce in ce mai sigure,
modelele de clasa mica pot da satisfactie in orase, dar pot asigura si
deplasarea catre o destinatie de vacanta mai indepartata.
Salonul Auto de la Geneva a marcat reluarea in forta a competitiei
dintre noul VW Polo (prezentat in premiera la Geneva) si noul Ford
Fiesta, lansat anul trecut. Ambele modele sunt complet noi, cu stiluri
diferite si mult mai atragatoare decat in cazul generatiilor pe care le
inlocuiesc si nu lipsesc noutatile care tin de propulsoare si de
platforma tehnica in general.
Ford
Fiesta, prezentat anul trecut, a ajuns recent si in Romania. Modelul de
clasa mica a primit reactii pozitive pana acum, in principal datorita
stilului mult mai pasional, usor agresiv, care promite sa atraga
atentia si peste cativa ani. Noul Fiesta pare mai “plin” din punct de
vedere vizual, iar caroseria care acum nu mai este atat de simplista ii
va atrage si pe cei ce apreciaza designul unei masini, nu doar pe cei a
caror prioritate este aspectul practic.
De
cealalta parte, noul Polo adopta partea frontala a noului Golf, cu
diferente la nivel de detaliu. Chiar si asa, designul frontal se
potriveste parca mai bine noului Polo, care arata modern, usor
sofisticat, dar nu atat de pasional ca noul Fiesta. Diferenta de design
este destul de mare fata de vechiul Polo, iar aspectul de “proaspat” al
noului Polo este completat de detalii ale caroseriei foarte bine
proportionate pentru dimensiunile masinii.
Interioarele sunt parca si mai diferite, decat stilul exterior. Fiesta
mizeaza pe o aranjare mai fantezista a comenzilor si o plansa de bord
cu mai multe protuberante, in vreme ce Polo adopta aceeasi seriozitate
a designului pe care o cunoaste toata lumea. Plansa de bord a lui Polo
pare chiar mai simpla decat a modelului Fiesta. Nu inseamna deloc ca ii
lipseste ceva, ci este doar rezultatul faptului ca cei de la VW nu s-au
complicat cu forme originale, pastrand imaginea tipic germana a
interiorului.
Noul
Ford Fiesta este disponibil in Romania cu 3 porpulsoare pe benzina si
doua diesel. Cel mai mic motor are 1,25 litri si dezvolta 82 CP, apoi
urmeaza un motor de 1,4 litri cu 96 CP, iar cel mai puternic propulsor
pe benzina are 1,6 litri si dezvolta 120 CP. Cei ce prefera diesel-ul
au la dispozitie motorul de 1,4 litri cu 68 CP (motor cunoscut d epe
generatia anterioara) si unul ceva mai mare, de 1,6 litri si 90 CP.
Polo
va putea fi echipat cu un nou motor turbo, de doar 1,2 litri, cu 4
cilindri, care produce 105 CP. Consumul mediu al acestui motor este de
doar 5,5 litri/100 km. O alta nouate este TDI-ul de 1,6 litri, care
produce 90 CP si alcarui consum mediu, in combinatie cu pachetul
BlueMotion, este de 3,8 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de 96
grame/kilometru. Din cele 7 propulsoare cu care va putea fi echipat
noul VW Polo, cinci sunt noi, iar gama de puteri va fi cuprinsa intre
60 CP si 105 CP. De asemenea, VW ofera pentru noul Polo cutia de viteze
DSG cu 7 trepte, pe langa cea manuala oferita standard. Aici, Polo are
un avantaj consistent in fata modelului Fiesta pentru ca acesta din
urma ofera deocamdata doar o cutie automata clasica, cu 4 trepte.
|