Japonezii au inceput lansarea noi generatii Mazda3
si cu aceasta ocazie au prezentat o noua galerie foto si informatii complete
despre hatchback-ul care trebuie sa se ridice la inaltimea fostei generatii.
Dealtfel, prima generatie Mazda3 s-a vandut in aproximativ 2 milioane de
exemplare pe parcursul carierei.
Noul model continua ideea designul sportiv, dar
il duce la un nou nivel, prin adoptarea unei forme pasionale si destul de
complicate. Multe linii care se intalnesc sub diferite unghiuri, dar si grile de
aerisire mari, toate intr-un intreg care place si atrage atentia. La acest
capitol, modelul nipon va concura puternic cu noul Renault Megane, francezii
reusind, de asemenea, crearea unui model care arata foarte bine. In plus, Mazda3
promite si unii dintre cei mai buni
coeficienti aerodinamici din segment – 0,28 pentru sedan si 0,30 pentru
hatchback.
Interiorul noii Mazda3 vine cu un aer proaspat,
parca ceva mai conventional, daca e sa-l raportam la liniile exterioare, dar tot
cu forme pasionale si probabil mult mai bun din punct de vedere al calitatii
materialelor si asamblarii. Unul din atuu-rile generatiei anterioare a fost
sportivitatea. Acea sportivitate constructiva, data de reactii si de felul cum
simti masina, care nu are de-a face numai cu puterea motorului. Japonezii anunta
ca noul model ofera o si mai mare doza de sportivitate. Schimbatorul de viteze a
fost mutat mai aproape de sofer, iar ceasurile de bord si fanta din partea
superioara a plansei de bord, care gazduieste display-ul radiou-ului si
navigatiei, asigura latura dinamica din punct de vedere vizual.
Masina va fi disponibila cu un propulsor de
baza pe benzina, de 1,6 litri, care produce 105 CP/6.000 rpm si 145 Nm/4.000
rpm. Consumul mediu al acestui propulsor este de 6,3 litri/100 km. Tot la
capitolul benzina se mai ofera un motor mai mare, de 2 litri, a carui putere
maxima este de 150 CP, cuplul maxim fiind inregistrat la 187 Nm.
Cei ce apreciaza mai mult diesel-ul au la
dispozitie un motor de 1,6 litri (109 CP si 240 Nm) al carui consum mediu
este de 4,5 litri/100 km, acesta fiind propulsorul de baza la capitolul
diesel.
Mazda ofera si noul propulsor turbodiesel de 2,2 litri, in
doua versiuni de putere. Cea de 150 CP si 360 Nm este creditata cu un consum
mediu de 5,4 l/100 km, iar cea de 185 CP si 400 Nm afiseaza un consum mediu de
5,6 l/100 km.
Pentru a va face o idee cat mai exacta despre ce ofera
noua Mazda3, urmariti galeria foto, care contine un set de fotografii excelente
publicate de constructorul nipon.
|