09:27:07 Porsche Cayman - test in Spania | |
Se ştie că nemţii sunt un popor sobru,
exact şi calculat, dar asta nu înseamnă că nu ştiu să construiască maşini
“emoţionale”, ba chiar dimpotrivă.
După
ce Porsche a uimit prin anunţarea primului său model echipat cu motor diesel –
SUV-ul Cayenne –, el a făcut publice şi versiunile restilizate ale Cayman şi
Boxter. Sunt modele entry-level produse pentru a-i atrage pe cei ce nu-şi pot
permite un 911 sau nu doresc un automobil cu motor spate, ci unul cu propulsor
central.Din punctul de vedere al designului, Porsche nu a fost niciodată faimos pentru adoptarea de soluţii extreme, ci mai degrabă pentru cât de conservator este. Astfel, la prima vedere, noul Cayman facelift nu diferă prea mult de modelul anterior. Desigur, avem stopuri cu leduri (care au fost redesenate), faruri noi şi un spoiler spate reproiectat, dar acestea reprezintă doar nişte mici detalii menite a întări ceea ce se ştia deja: când este proiectat un nou Porsche, e proiectat de la bun început exact cum trebuie. O filosofie care nu prea lasă loc de îmbunătăţiri ulterioare. Dacă la exterior Porsche Cayman nu poate fi considerat un model foarte “emoţional”, în habitaclu situaţia se schimbă, în special atunci când urmărim turometrul – dar şi cronograful amplasat pe consola centrală, în cazul în care optăm pentru pachetul Chrono. Pe de altă parte, la vitezometru trebuie să fii foarte atent. Cutia schimbă lin, aşa încât, în numai câteva secunde, depăşeşti tot ce înseamnă limită de viteză. Cum era de aşteptat din partea unui Porsche, la 220 km/h pe autostradă e ca şi cum ai conduce un Passat cu 80 km/h. Scaunele sport tari, dar în acelaşi timp confortabile, îţi oferă doar un indiciu despre felul cum te-ai simţi într-o maşină de competiţie fără a-i “testa” şi părţile negative. De îndată ce roteşti cheia de contact, amplasată în stânga volanului, trezeşti “monstrul” la viaţă. Îi auzi imediat mârâitul, care te sperie, dar în acelaşi timp te şi face să-l scoţi la o tură. Spre deosebire de majoritatea maşinilor, Cayman nu are motorul amplasat în faţă sau în spate, ci central. Sau mai bine spus în spatele tău – soluţie ce pare a fi perfectă dacă de gândeşti că un Cayman S se adresează în primul rând pasionaţilor, care vor nu doar să “audă”, ci şi să “simtă”. Introduci maneta schimbătorului automat PDK în D şi apeşi acceleraţia până la fund. Aproape imediat, acul turometrului începe să urce, în timp ce coloana sonoră oferită de propulsorul boxer cu şase cilindri îţi trezeşte la viaţă instinctele de pilot de Formula 1. Iar când rulezi în modul Sport cu suspensia întărită, nimic nu e mai distractiv decât să ataci drumurile virajate amestecate cu linii drepte, pe care le parcurgi cu motorul turat la peste 5.000 rpm, în timp ce acul vitezometrului depăşeşte rapid pragul de 200 km/h. Deşi avem de-a face cu o maşină sport prin excelenţă, cuvântul care ar descrie cel mai bine Cayman S ar fi “polivalenţă”. Automobilul poate fi paşnic, liniştit, economic şi spaţios atunci când e condus prin oraş, dar devine vulcanic, spectaculos şi temperamental în momentul când e solicitat “la limită”, pe drumuri virajate de munte | |
|
Total comentarii : 0 | |
AUTO
[120]
Noutati despre auto
|
VAND/CUMPAR
[1]
ANUNT!
|
AUDIO
[5]
SISTEME AUDIO
|
Video [14] |
Sound Of Speed
[5]
Despre CLUB
|
TUNING AUTO [24] |
ASTRA ASIGURARI
[1]
Aveti nevoie de o asigurare??
|