10:35:23 Subaru Outback - noua generaţie | ||
Salonul Auto New York 2009 a
adus, printre altele, şi premiera mondială a noii generaţii Subaru
Outback - crossover bazat, bineînţeles, pe noul Subaru Legacy.
Subaru Outback a reuşit să devină, cel puţin în America, un exponent al breakurilor-crossover, noua generaţie venind după 15 ani de la apariţia primului Outback în gama Subaru. Iar faptul că, ulterior, au apărut concurenţi precum Volvo XC70, Saab 9-3X sau noul Audi A4 Allroad înseamnă că japonezii au avut o idee foarte bună.
La salonul newyorkez a fost prezentată versiunea Subaru Outback pentru America, care va fi disponibilă din 2010 cu două motorizări boxer, 2.5i şi 3.6R Limited, şi, bineînţeles, cu sistemul de tracţiune integrală Symmetrical All-Wheel-Drive. În ce priveşte stilul exteriorului, avem în faţă versiunea break a noii generaţii Subaru Legacy, dar "cocoţată" pe o suspensie înălţată şi cu multe elemente exterioare specifice domeniului SUV: bandouri negre, spoilere cu marginea inferioară în stil crossover (opţional cu scuturi aparente) sau bare solide de amarare pe acoperiş. Partea din spate, specifică unui break, împrumută ceva din designul lui Subaru Forester, dar într-un format mai sofisticat. Faţă de precedenta generaţie, lungimea noului Subaru Outback este mai mică cu 20 mm, ajungând la 4,78 metri, iar consolele faţă/spate au fost reduse cu 90 mm. Însă lăţimea a crescut cu 50 mm, iar înălţimea cu 105 mm. Şi, ce este mai important, garda la sol are acum 220 mm, o valoare mult mai bună decât a multor SUV-uri cu pretenţii.Interiorul oferă un spaţiu foarte mare, datorită ampatamentului generos, de 2.750 mm, iar portbagajul, deşi încă nu au fost prezentate valori ale capacităţii acestuia, este lăudat pentru capacitatea acestuia de a transporta patru genţi de voiaj full-size. Hayonul de mari dimensiuni asigură o încărcare facilă a acestora, având şi o decupare suficient de joasă. Designul interiorului nu suferă modificări faţă de a maşinii din care provine Outback, şi anume noul Subaru Legacy, păstrând caracteristicile principale de până acum: sobrietate şi supercalitate. Volanul în trei spiţe este nou ca design, iar consola centrală poate acomoda chiar şi un ecran tactil de mari dimensiuni. Pe tunelul median, înlocuirea mânerului clasic al frânei de mână cu un buton a dus la eliberarea unui spaţiu suplimentar, pentru două suporturi pentru sticle.De remarcat aspectul high-tech al levierului schimbătorului cutiei de viteze automate Lineartronic CVT. Aceasta este o transmisie cu variaţie continuă total nouă, fiind prima cutie de tip CVT montată longitudinal pe o maşină cu tracţiune 4x4. De asemenea, aceasta este foarte compactă şi beneficiază şi de un mod manual, cu 6 rapoarte preselectate, care pot fi acţionate în mod secvenţial. Acest tip de cutie de viteze este disponbil pe motorul mai mic, de 2,5 litri şi 170 CP, motor care, standard, este cuplat cu o cutie de viteze manuală, cu şase rapoarte.Pe motorul mai mare, de 3,6 litri şi 256 CP, este disponibilă o cutie de viteze automată cu cinci trepte, care asigură o îmbunătăţire a consumului de combustibil. De fapt, acest motor, chiar dacă este mai mare decât precedenta unitate de 3,0 litri, se dovedeşte mai economic şi mai performant, prin adoptarea unui nou sistem de distribuţie Active Valve Control System (AVCS). Comportamentul în afara şoselei este asigurat, în primul rând, de o caroserie rigidă, dar şi de faptul că motorul şi puntea faţă sunt montate pe un subcadru, nu direct pe caroserie - ceea ce reduce mult nivelul şocurilor şi a vibraţiilor resimţite de caroserie. De asemenea, noua punte multilink de pe spate, precum şi transmisia şi cardanul sunt montate tot pe subcadre, a căror legătură cu partea inferioară a caroseriei se realizează prin suporţi dintr-un cauciuc special, umplut cu lichid. Dintre sistemele electronice prezente standard pe Subaru Outback fac parte ABS + EBD, VDC (Vehicle Dynamic Control), Electronic Hill Holder sau Electronic Parking Brake. Securitatea pasivă este asigurată, normal, de o baterie completă de airbaguri (frontale, laterale şi tip cortină), dar şi de elemente structurale atent proiectate: de exemplu, subcadrul motorului, în cazul unui impact frontal, absoarbe o parte din energie şi asigură deplasarea în jos a propulsorului, pentru a nu periclita spaţiul vital din habitaclu.Dintre dotările ţinând de confortul la bordul noului Subaru Outback mai menţionăm tetierele active, farurile cu senzori de luminozitate, bancheta fracţionabilă şi cu spătar înclinabil, sistem audio Harman-Kardon sau un imens sunroof din sticlă. Despre preţurile celei de-a patra generaţii Subaru Outback sau planurile de debarcare în Europa, încă nici o informaţie.
| ||
|
Total comentarii : 0 | |
AUTO
[120]
Noutati despre auto
|
VAND/CUMPAR
[1]
ANUNT!
|
AUDIO
[5]
SISTEME AUDIO
|
Video [14] |
Sound Of Speed
[5]
Despre CLUB
|
TUNING AUTO [24] |
ASTRA ASIGURARI
[1]
Aveti nevoie de o asigurare??
|
« Aprilie 2009 » | ||||||
Ln | Mr | Mrc | Joi | Vn | Sa | Dm |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |