
Chiar si in vremuri de criza concurenta
la nivelul modelelor de lux este foarte acerba. Nu pentru ca s-ar face un volum
de vanzari care sa conteze decisiv in cifra de faceri a constructorilor, ci
pentru imagine. Iar cand vorbim de BMW si Mercedes, doi constructori care fac
legea in segmentul modelelor de lux, fiecare
lansare este contracarata cu o alta.
Dupa ce BMW a luat prin-planul cu noua generatie a modelului Seria 7, Mercedes
raspunde cu un facelift pentru concurentul S-Klasse.
Actuala generatie
S-Klasse s-a lansat in toamna anului 2005, iar de atunci s-au vandut aproximativ
270.000 de exemplare, iar in contextul noii concurente, un facelift era deja
necesar.

Germanii nu au umblat foarte mult la estetica lui
S-Klasse. Grila a fost usor redesenata, la fel si spoilerul fata, farurile au o
alta structura interna si au aparut LED-urile pentru iluminarea pe timp de zi.
Partea din spate se prezinta cu stopuri ce integreaza iluminare cu
LED-uri.

La nivel tehnic cea mai importanta noutate o
reprezinta o noua versiune de motorizare si anume una hibrida. Modelul se
numeste S 400 Hybrid si este bazat pe versiunea S 350. Acesta dispune de un
propulsor V6 pe benzina care dezvolta 279 CP si de un motor electric capabil sa
livreze 20 CP si 160 Nm. Bateriile care alimenteaza motorul electric pot fi
reincarcate folosind energia dezvoltata la frana de motor si de catre franele
normale ale masinii. Consumul mediu afiseaza valoarea de 7,9 l/100 km, iar
emisiile de CO2 sunt de 186 grame/km. Performantele dinamice ale acestei
versiuni nu au fost comunicate, dar sunt probabil foarte bune, chiar si pentru
segmentul de lux. Cutia de viteze este una cu 7 trepte, automata.
In
afara de acest model (S 400 Hybrid) modelul S-Klasse poate fi echipat cu alte 8
motoare, doua turbodiesel si 6 pe benzina.

Modelul de lux al celor de la Mercedes poate fi
echipat cu o multime de sisteme de siguranta, unele dintre cele mai avansate din
industrie. De exemplu, masina dispune de o serie de camere video care
supravegheaza drumul si atentioneaza soferul cand pe sosea apar obstacole. Un
alt sistem, Night View Assist atentioneaza prin prezentarea pe un display de pe
bord cand, pe timp de noapte, este sesizata prezenta unei alte masini sau a unui
pieton. De asemenea, exista si Lane Keeping Assist, care semnalizeaza cand
masina paraseste banda, daca soferul nu semnalizeaza, dar si sistemul Attention
Assist, care analizeaza peste 70 de parametri si decide daca soferul pare
obosit. In cazul in care soferul pare obosit, acesta este atentionat prin afisaj
si prin semanale sonore sa ia o pauza.
Galerie foto: Mercedes S-Klasse facelift (30)