
Cel mai scump BMW Seria 7, modelul 760i a fost
prezentata oficial de constructorul german si vine cu o abordare surprinzatoare.
S-a tot spus in ultimul timp ca, pe fondul crizei din industria auto si pe
fondul cererii pentru eficienta, chiar si varfurile de gama vor renunta la
motoarele foarte mari in favoarea unora mai economice, de cilindree mai mica. Nu
este cazul germanilor.

BMW a echipat noul 760i, asa cum spune si numele,
cu un propulsor V12 de 6 litri. Mai mult, acesta este supraalimentat cu doua
turbocompresoare, asa ca performantele sunt excelente, peste nivelul afisat de
M5. Puterea maxima dezvoltata de V12-ele biturbo al noului 760i este de 544
CP/5.250 rpm, iar cuplul maxim ajunge la o valoare maxima de 750 Nm, inca de la
1.500 rpm.

Cuplat la o cutie de viteze automata, cu 8 trepte,
propulsorul construit integral din aluminiu asigura performante demne de
modelele supersport. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 4,6 secunde (cu
0,1 secunde mai bine decat M5), iar viteza maxima este limitata la 250 km/h. Ca
urmare a eforturilor pentru reducerea consumului, acesta este in cazul noului
760i de 12,9 l/100 km, in regim mixt.

Masina mizeaza pe o multime de sisteme
de siguranta si confort, dar si solutii interconectate pentru o tinuta de drum
cat mai buna. Sunt si cateva sisteme proprii, dar si multe dintre cele oferite
optional pe celelalte modele, aflate in echiparea de serie a lui
760i.
760i este oferit si in versiune cu ampatament mai mare cu 14 cm,
spatiul castigat astfel fiind oferit integral la nivelul locurilor din spate.
Din punct de vedere vizual, modificarile sunt de finete. Grila este subliniata
cu un contur mai pronuntat al cromului, iar spoilerul este usor modificat in
partea inferioara.
Galerie foto: BMW 760i (44)