Americanii de la Chrysler au aratat acasa, la Salonul Auto de la New York, noul
Jeep Grand Cherokee, SUV-ul premium in care isi pun o parte din sperantele de
viitor, desi in contextul actualei crize economice, nici macar americanii nu se
ma ingramadesc sa cumpere SUV-uri.
Bazat in mare parte pe platforma modelului ML de
la Mercedes, noul Grand Cherokee promite sa ofere spatiu mai mare, confort
sporit, dar si capacitati mai bune in teren accidentat. Din punct de vedere
vizual, noua generatie pastreaza in mare alura generatiei anterioare, dar vine
cu o parte frontala noua si putin cam ciudata. Asta deoarece farurile,
proiectoarele de ceata si chiar si grila par prea mici in raport cu gabaritul de
ansamblu al masinii.
In rest, linia este curata, doar spatele
fiind sensibil mai complex din punct de vedere estetic. Stopurile sunt mai mari,
amplasate pe orizontala si impartite pe aripi si hayon. Spoilerul este - de
asemenea - mai mare, mai rotunjit si integreaza cele doua tevi de espament la
extremitati.
Noul Grand Cherokee este mai mare, iar cei
responsabili cu dezvoltarea modelului spun ca acest aspect va fi resimtit si la
nivelul spatiului interior. Plansa de bord nu este deloc aglomerata, reusind sa
integreze o multime de comenzi intr-un design destul de simplu. Calitatea
asamblarii si a materialelor ar trebui sa excelenta daca e sa ne orientam dupa
declaratiile americanilor, care spun ca interiorul noului Cherokee vrea sa
rivalizeze cu cel al SUV-urilor premium europene.
Grand Cherokee dispune de o suspensie cu perne
de aer, care ofera - spun cei de la Chrylser - contribuie atat la confortul pe
sosea, cat si la capacitatile in teren greu. Sistemul Quadra-Lift ofera 4
reglaje pentru garda la sol a masinii. Trei dintre ele sunt pentru offroad
(ofera inaltimi diferite), unul pentru parcare (mai jos, pentru a usura accesul
in interior) si unul pentru rularea cu viteze mari pe sosea (garda la sol mica,
pentru aerodinamica si implicit consum mai redus).
Pentru rularea in off-road si pe sosea se ofera un
sistem asemanator cu cel All-Terrain al britanicilor de la Land Rover.
Americanii l-au numit Selec-Terrain, acesta oferind 5 tipuri de setari:
Auto (adaptare automata la condittile de drum, pe baza informatiilor
senzorilor), Sand/Mud (pentru nisip si noroi, cu electronica setatat
pentru a controla mai eficient pierderile de aderenta), Sport (garda la
sol joasa si suspensie ma tare), Snow si Rock.
Nu mai putin de 3 tipuri de sisteme 4x4 sunt
disponibile pentru noul Grand Cherokee: Quatra Trac I ofera tractiune
integrala permanenta, fara comutatoare sau selectoare de program. Sistemul
descris mai sus, Selec-Terrain nu este disponibil cu Quadra Trac I. Quadra
Trac II vine in plus cu reductor si cu o distribuire mai eficienta a puterii
catre rotile cu aderenta cea mai buna. Quadra Drive adauga un diferential
cu alunecare limitata. Select-Terrain este disponibil numai cu aceste doua
ultime tipuri de transmisie 4x4.
Pentru clientii din Statele Unite vor fi
disponibile doua propulsoare pe benzina: un V6 de 3,6 litri, care produce 280
CP si 353 CP si un V8 HEMI, de 5,7 litri, care livreaza 360 CP si 520
Nm. Evident, pentru Europa va fi disponibil si un turbodiesel, dar
americanii nu au anuntat caracteristicile tehnice ale
propulsorului.
Galerie foto: Jeep Grand Cherokee (38)
|