Lamborghini a prezentat o noua editie speciala a lui Gallardo, dedicata unui angajat cu totul special.
Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni.
Acesta este numele complet al celei mai noi editii speciale a lui
Gallardo. Este vorba de o varianta cu tractiune spate a modelului
Gallardo, acesta fiind singurul model din actuala gama Lamborghini care
transmite puterea doar catre puntea spate. Sigur, Lamborghini a avut in
trecut modele cu tractiune spate, la fel ca si modele cu tractiune
integrala, dar actuala gama, formata din Murcielago si Gallardo a fost
oferita pana acum doar cu sistem 4x4.
Povestea - Cine este Valentino Balboni
Balboni, cel caruia cel mai nou Gallardo ii poarta numele este cel mai apreciat pilot de teste al constructorului italian. Valentino Balboni a fost angajat ca pilot de teste chiar de fondatorul companiei, Ferruccio Lamborghini, in 1967. In
cei peste 40 de ani pe care i-a petrecut lucrand pentru Lamborghini,
Balboni a participat la dezvoltarea si testele tuturor modelelor
Lamborghini, incepand cu Miura, apoi Countach, Diablo si actualele
Gallardo si Murcielago. Acum pentru ca Valentino Balboni s-a retras
din activitate, italienii au vrut sa-l rasplatesca intr-un fel mai
special, numind masina
si dupa numele sau. Oricum, Balboni a renuntat oficial doar la functia
de pilot de teste, pentru ca el continua acum sa promoveze brandul
Lamborghini in intreaga lume.
Masina
fost creata pentru cei ce apreciaza in mod deosebit comportamentul
tipic masinilor tractiune spate. In acest scop, s-au facut modificari
substantiale la nivelul transmisiei e-gear, suspensia a fost
reconfigurata, la fel si diferentialul spate, dar si sistemul ESP, care permite "unghiuri mai mari de drift in modul Corsa", dupa cum spun italienii. Motorul este acelasi V10 de 5,2 litri, iar puterea maxima furnizata este de 550 CP. Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde, viteza maxima fiind de 320 km/h.
Exteriorul,
dar si interiorul sunt finisate in asa fel incat sa trimita imaginatia
pasionatilor la masinile sport ale anilor 70. In Europa, pretul masinii
va fi de 162.000 euro, fara taxe. Chiar si cu acesti bani disponibili, amatorii trebuie sa se grabeasca putin pentru ca masina va fi produsa in doar 250 de exemplare.
|