Cu un nume ciudat, complicat la prima vedere, Qashqai a atras atentia la lansare in special pentru ca a fost promovat ca automobil de oras.
Pare o usoara contradictie aici. SUV-urile circula prin orase, dar nu
se poate spune sunt destinate acestora. In nici un caz celor
aglomerate. Strazile inguste, locurile de parcare mici (in fericitul
caz in care descoperi unul) nu se impaca bine cu dimensiunile standard
ale unui SUV, fie el si compact.
Ei bine, promovarea
lui Qashqai a fost una corecta. Modelul nipon chiar se simte bine in
orase. Este primul aspect pe care il observi cand mergi cu masina. Modelul nostru de test este versiunea Qashqai +2,
care dispune de doua locuri suplimentare in portbagaj, venite la pachet
cu o creste in dimesiuni de 210 mm (lungimea este de 4.525 mm in cazul
lui Qashqai +2). Chiar si asa, manevrabilitatea este una foarte
buna, masina lasand impresia ca nu difera prea mult de un hatchback
compact la acest capitol. Pur si simplu este usor de incadrat, usor de
parcat, fara sa para greoaie si prea mare.
La nivelul designului nu se pot spune prea multe. Pentru ca nici masina
nu are multe de spus. Arata modern si cam atat. Designerii niponi s-ar
fi putut gandi la o forma cu ceva mai multa personalitate si
identitate. Multi isi dau seama ca este un Nissan, dupa sigla, dar
inscriptia Qashqai +2 de pe spate ii lasa nedumeriti.
Am avut la dispozitie versiunea echipata cu propulsorul diesel de 2 litri dCi, cu 150 CP, in combinatie cu o cutie de viteze automata, cu 6 trepte.
Cum Qashqai+2 nu este prea mare, propulsorul asigura performante bune,
dar cutia nu reactioneaza prea rapid, asa ca la depasiri trebuie sa tii
cont si de asta. Este adevarat ca, prin prisma unei masini de familie,
cutia automata este foarte confortabila, dar nu incurajeaza pornirile
mai agresive. Probabil tot din cauza acestei cutii, dar si faptului ca
am condus mai rapid, in oras consumul inregistrat de computerul de
bord nu prea a scazut sub 11 l/100 km. Constructorul spune ca masina
are un consum urban de 10 litri/1000 km. Practic, in oras, cutia
automata presupune un consum mai mare cu un litru la 100 km, comparativ
cu o manuala, tot cu 6 trepte, cuplata la acelasi motor.
Qashqai
este facut pentru confort si asta se vede in reactiile masinii.
Directia este putin prea asistata, iar suspensiile suficient de moi
incat sa nu te incurajeze sa mergi tare pe viraje, reversul fiind ca nu
ai emotii cand treci peste denivelari mai pronuntate.
Nissan Qashqai poate fi comandat cu tractiune 4x2, sau 4x4.
In cazul in care se opteaza pentru tractiune integrala, masina ruleaza
in mod normal doar cu tractiune pe puntea fata. Soferul poate cupla si
puntea spate prin intermediul unui buton plasat langa schimbator,
electronica urmand sa deciza daca si sum se imparte puterea intre axe.
De la acelasi buton se poate selecta inca un mod, care imparte in mod
egal si continuu puterea motorului catre ambele punti.
Asa cum spuneam, masina
de test este Qashqai +2, cu un total de 7 locuri. Oricum, acel “+2”
inseamna de fapt “+2 copii”. Cele doua scaune care pot fi instalate in
portbagaj (ele fiind rabatate in podeaua acestuia cand nu sunt
necesare) sunt destinate clar copiilor. Doi adulti ar sta cu genunchii
la gura pe aceste scaune, pozitie nu chiar confortabila, mai ales la
drum lung. In rest spatiul interior este la un nivel foarte bun,
iar bancheta spate poate culisa, pentru a mari spatiul pentru picioare
pentru cei de pe al treilea rand. Rabatarea acestei banchete, precum si
instalarea celor doua scaune suplimentare se face foarte usor, cu
ajutorul unor parghii intuitive, Nu trebuie sa citesti manualul de
utilizare ca sa poti aranja un Qashqai asa cum dicteaza necesitatile de
moment.
Modelul de test, situat in partea superioara a gamei, are un pret de
pornire de 32.322 euro (TVA inclus), dar daca nu conteaza neaparat
tractiune 4x4 si cutie automata, se poate pleca de la 21.250 euro (TVA
inclus) pentru o versiune echipata cu un motor de 1,6 litri (115 CP) pe
benzina.
|