Vineri, 22-11-2024, 18:56:21 | Bine ati venit Anonim | Inregistrare | Login
RSS

Sound Of Speed Club

Principala » 2009 » Iulie » 22 » Drive test: Nissan Qashqai – Aglomeratia si SUV-urile
16:58:12
Drive test: Nissan Qashqai – Aglomeratia si SUV-urile

Nissan Qashqai +2Cu un nume ciudat, complicat la prima vedere, Qashqai a atras atentia la lansare in special pentru ca a fost promovat ca automobil de oras. Pare o usoara contradictie aici. SUV-urile circula prin orase, dar nu se poate spune sunt destinate acestora. In nici un caz celor aglomerate. Strazile inguste, locurile de parcare mici (in fericitul caz in care descoperi unul) nu se impaca bine cu dimensiunile standard ale unui SUV, fie el si compact.
Nissan Qashqai +2Ei bine, promovarea lui Qashqai a fost una corecta. Modelul nipon chiar se simte bine in orase. Este primul aspect pe care il observi cand mergi cu masina. Modelul nostru de test este versiunea Qashqai +2, care dispune de doua locuri suplimentare in portbagaj, venite la pachet cu o creste in dimesiuni de 210 mm (lungimea este de 4.525 mm in cazul lui Qashqai +2). Chiar si asa, manevrabilitatea este una foarte buna, masina lasand impresia ca nu difera prea mult de un hatchback compact la acest capitol. Pur si simplu este usor de incadrat, usor de parcat, fara sa para greoaie si prea mare.

La nivelul designului nu se pot spune prea multe. Pentru ca nici masina nu are multe de spus. Arata modern si cam atat. Designerii niponi s-ar fi putut gandi la o forma cu ceva mai multa personalitate si identitate. Multi isi dau seama ca este un Nissan, dupa sigla, dar inscriptia Qashqai +2 de pe spate ii lasa nedumeriti.

Nissan Qashqai +2Am avut la dispozitie versiunea echipata cu propulsorul diesel de 2 litri dCi, cu 150 CP, in combinatie cu o cutie de viteze automata, cu 6 trepte. Cum Qashqai+2 nu este prea mare, propulsorul asigura performante bune, dar cutia nu reactioneaza prea rapid, asa ca la depasiri trebuie sa tii cont si de asta. Este adevarat ca, prin prisma unei masini de familie, cutia automata este foarte confortabila, dar nu incurajeaza pornirile mai agresive. Probabil tot din cauza acestei cutii, dar si faptului ca am condus mai rapid, in oras consumul inregistrat de computerul de bord nu prea a scazut sub 11 l/100 km. Constructorul spune ca masina are un consum urban de 10 litri/1000 km. Practic, in oras, cutia automata presupune un consum mai mare cu un litru la 100 km, comparativ cu o manuala, tot cu 6 trepte, cuplata la acelasi motor.

Nissan Qashqai +2Qashqai este facut pentru confort si asta se vede in reactiile masinii. Directia este putin prea asistata, iar suspensiile suficient de moi incat sa nu te incurajeze sa mergi tare pe viraje, reversul fiind ca nu ai emotii cand treci peste denivelari mai pronuntate.

Nissan Qashqai +2Nissan Qashqai poate fi comandat cu tractiune 4x2, sau 4x4. In cazul in care se opteaza pentru tractiune integrala, masina ruleaza in mod normal doar cu tractiune pe puntea fata. Soferul poate cupla si puntea spate prin intermediul unui buton plasat langa schimbator, electronica urmand sa deciza daca si sum se imparte puterea intre axe. De la acelasi buton se poate selecta inca un mod, care imparte in mod egal si continuu puterea motorului catre ambele punti.

Nissan Qashqai +2Asa cum spuneam, masina de test este Qashqai +2, cu un total de 7 locuri. Oricum, acel “+2” inseamna de fapt “+2 copii”. Cele doua scaune care pot fi instalate in portbagaj (ele fiind rabatate in podeaua acestuia cand nu sunt necesare) sunt destinate clar copiilor. Doi adulti ar sta cu genunchii la gura pe aceste scaune, pozitie nu chiar confortabila, mai ales la drum lung. In rest spatiul interior este la un nivel foarte bun, iar bancheta spate poate culisa, pentru a mari spatiul pentru picioare pentru cei de pe al treilea rand. Rabatarea acestei banchete, precum si instalarea celor doua scaune suplimentare se face foarte usor, cu ajutorul unor parghii intuitive, Nu trebuie sa citesti manualul de utilizare ca sa poti aranja un Qashqai asa cum dicteaza necesitatile de moment.
Modelul de test, situat in partea superioara a gamei, are un pret de pornire de 32.322 euro (TVA inclus), dar daca nu conteaza neaparat tractiune 4x4 si cutie automata, se poate pleca de la 21.250 euro (TVA inclus) pentru o versiune echipata cu un motor de 1,6 litri (115 CP) pe benzina.
Categorie: AUTO | Vizualizari: 551 | Adaugat de: uN1kTuL | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta
[ Inregistrare | Login ]

Forma intrarii

Categoriile sectiunii

AUTO [120]
Noutati despre auto
VAND/CUMPAR [1]
ANUNT!
AUDIO [5]
SISTEME AUDIO
Video [14]
Sound Of Speed [5]
Despre CLUB
TUNING AUTO [24]
ASTRA ASIGURARI [1]
Aveti nevoie de o asigurare??

Cautare

Calendar

«  Iulie 2009  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Sondajul nostru

Ce gen de soferi te enerveaza cel mai mult in trafic?
Total of answers: 50

Prietenii site-ului

Statistica


Total online: 1
Anonimi: 1
Membru: 0