Joi, 26-12-2024, 22:12:12 | Bine ati venit Anonim | Inregistrare | Login
RSS

Sound Of Speed Club

Principala » 2009 » August » 31 » Ford Focus RS - Dinamică şi Buget
16:41:06
Ford Focus RS - Dinamică şi Buget
Am rămas la apăsarea butonului "POWER" de lângă schimbător. Operaţie pe care am făcut-o cu emoţie, din scaunul Recaro aşteptându-mă să fiu învăluit de un zgomot racing, iar maşina să se zguduie, ca un adevărat utilaj de curse.

Aşadar "push the button". Rezultatul? Complet normal. Motorul turbo cu cinci cilindri se pune în mişcare discret, iar ţevile de eşapament nu explodează într-un concert asurzitor. Se aude un foarte mic duduit din spate, care, într-un fel, te pregăteşte pentru ceva.

Însă încordarea de la început nu îşi are sensul - Ford Focus RS porneşte, pur şi simplu, ca o maşină cuminte. Asta înseamnă că la fel se şi comportă? Nicidecum.

Într-o primă fază, cea a acomodării cu maşina, se remarcă uşurinţa cu care se poate conduce Focus RS, la regimurile mici şi medii de turaţie. Ambreiajul este aproape delicat (deşi nu m-ar fi deranjat să necesite o apăsare hotărâtă), timoneria cutiei perfectă. Doar direcţia este puţin mai grea, aşa cum îi şade bine unei maşini sportive.

Fiind un turbo, este normal ca primii kilometri să o iau uşurel, până când uleiul şi apa ajung la temperatura optimă. Iar, în aceşti primi kilometri, Focus RS se comportă aproape ca un Focus normal - uşor de condus, manevrabil, dar, foarte interesant, destul de confortabil. Jantele de 19" şi suspensia mai tare mă aşteptam să îmi dea şuturi în ficat de la primii metri. Însă nivelul de confort, pe drum nu tocmai plan, este incredibil de bun.

Nu mă înţelegeţi greşit: suspensia este rigidă, iar amortizarea seacă, însă, faţă de ce te aştepţi de la o maşină de asemenea calibru, amortizarea denivelărilor este excelentă. Dacă mai punem caracterul foarte civilizat la turaţiile mici şi medii, Focus RS este, pur şi simplu, un hot hatch care se pretează de minune la rularea prin oraş, de exemplu. Pentru o maşină care se doreşte polivalentă, cred că acest lucru este un atu de foarte mare preţ.

Dar uite că indicatoarele din partea superioară a consolei centrale îmi arată că temperatura a ajuns la valoarea optimă.

Categorie: TUNING AUTO | Vizualizari: 591 | Adaugat de: uN1kTuL | Raging: 5.0/1
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta
[ Inregistrare | Login ]

Forma intrarii

Categoriile sectiunii

AUTO [120]
Noutati despre auto
VAND/CUMPAR [1]
ANUNT!
AUDIO [5]
SISTEME AUDIO
Video [14]
Sound Of Speed [5]
Despre CLUB
TUNING AUTO [24]
ASTRA ASIGURARI [1]
Aveti nevoie de o asigurare??

Cautare

Calendar

«  August 2009  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Sondajul nostru

Ce gen de soferi te enerveaza cel mai mult in trafic?
Total of answers: 50

Prietenii site-ului

Statistica


Total online: 1
Anonimi: 1
Membru: 0